Τα διόδια «μπλοκάρουν» την Εγνατία

0
20


Η καθυστέρηση στη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων «φρενάρει» τις εξελίξεις για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Οι…
τέσσερις νέοι σταθμοί, που θα έπρεπε να λειτουργήσουν εχθές, τελευταία ημέρα του Αυγούστου, δεν τέθηκαν σε λειτουργία καθώς εκκρεμεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του υπουργού Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη.

Δεν είναι μόνο αυτή η καθυστέρηση που ρίχνει έξω το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί, με ΚΥΑ των δύο υπουργών, μετά την πίεση των Θεσμών, καθώς η παραχώρηση της Εγνατίας αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση. Αυτό προέβλεπε συνολικά τη λειτουργία 10 νέων σταθμών διοδίων ως την 1η Νοεμβρίου.

Η κατασκευή των υπολοίπων έξι σταθμών διοδίων δεν έχει προχωρήσει. Ειδικά στις περιπτώσεις των σταθμών σε Καβάλα και Στρυμονικό, οι διαγωνισμοί έχουν αναβληθεί λόγω των 24ωρων απεργιών των εργαζομένων οι οποίοι εναντιώνονται στην παραχώρηση. Επίσης, για τους σταθμούς σε Σιάτιστα και Αρδάνιο και τους πλευρικούς βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη η εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Δεδομένου ότι αυτές οι μελέτες απαιτούν τουλάχιστον ένα οκτάμηνο, είναι αδύνατη η κατασκευή τους εντός του 2017.

Όπως έχει μέχρι σήμερα συμφωνηθεί, η χρέωση των νέων διοδίων θα διατηρηθεί σε 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο, αρκετά χαμηλότερα από τα 0,07 ευρώ ανά χλμ. που ισχύει σε όλους τους άλλους αυτοκινητόδρομους που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.

Εντωμεταξύ, οι προδιαγραφές του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων είναι έτοιμες κι όπως σημειώνει στο «Βήμα», ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού κ. Απόστολος Αντωνούδης, μέσα στο 2017 θα τρέξει ο διαγωνισμός. Ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης έχει δεσμευτεί και από το βήμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου ότι το εν λόγω σύστημα θα τεθεί σε λειτουργιά στα τέλη του 2018, εξασφαλίζοντας δικαιότερες χρεώσεις στους χρήστες του συνόλου των αυτοκινητόδρομων της χώρας.

Στο ζήτημα όμως της ελάφρυνσης των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, καθώς και των μόνιμων κατοίκων των περιοχών πέριξ της Εγνατίας που υπάρχουν διόδια, δεν υπάρχει ακόμη εξέλιξη. «Αυτό που έχει ζητήσει το υπουργείο από τους μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ είναι να εξεταστεί το οικονομικό βάρος, που κατά την γνώμη μας είναι αμελητέο για την απαλλαγή από τα διόδια, είτε έχουμε ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα, είτε υπάρχουν, μέχρι να ολοκληρωθεί, οι μετωπικοί και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων» είχε αναφέρει ο κ. Σπίρτζης στα μέσα Ιουλίου εγκαινιάζοντας τον κάθετο άξονα «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή».

Προσφυγή της Περιφέρειας κατά του σταθμού διοδίων Δροσοχωρίου

Η χρέωση των μονίμων κατοίκων της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων για τις καθημερινές τους μετακινήσεις οδήγησε, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, την Περιφέρεια Ηπείρου σε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας με την οποία ζητά την ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι,  με ταυτόχρονη κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων κατά της εφαρμογής της.

Στην ανακοίνωση γίνεται μάλιστα λόγος για «άκαρπες προσπάθειες που κατέβαλλε το τελευταίο διάστημα η Περιφέρεια να πείσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αδικία που υφίστανται οι μόνιμοι κάτοικοι της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων και κατ΄ επέκταση της Ηπείρου». Και συνεχίζει: «Η  Περιφέρεια Ηπείρου επισημαίνει ότι είναι απαράδεκτο  να υπάρχουν ουσιαστικά τρεις σταθμοί διοδίων στα όρια μιας περιφερειακής ενότητας, να μην εφαρμόζεται αναλογική χρέωση- όπως συμβαίνει σε άλλες περιοχές και οδικούς άξονες της χώρας- και να υποχρεώνονται μόνιμοι κάτοικοι σε καταβολή διοδίων».
Πηγή



[ΠΗΓΗ]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ