Λιπαρό δέρμα: Πώς να το καθαρίζετε, πώς να βάφεστε και τι να τρώτε

0
24


Οι γυναίκες με ξηρή επιδερμίδα το ζηλεύουν. Οι αισθητικοί το εγκωμιάζουν, γιατί λένε πως δύσκολα «σπάει» και κάνει …
ρυτίδες (δεν έχουν άδικο). Όσες, όμως, έχετε πολύ λιπαρό δέρμα, θα συμφωνήσετε πως περισσότερο πρόβλημα σας δημιουργεί, παρά σας κολακεύει. Τα καλά νέα είναι, ότι έχετε τρόπους είτε να μειώσετε είτε να καμουφλάρετε τη λιπαρότητά σας και να αποκομίσετε, τελικά, τα οφέλη του, δείχνοντας χάρη σε αυτό νεότερη από άλλες γυναίκες της ηλικίας σας.

Το χαρακτηριστικό του λιπαρού δέρματος είναι ότι κανόνα έχει μεγάλους, ανοιχτούς πόρους με υπερβολική έκκριση σμήγματος, με αποτέλεσμα να καλύπτεται από μια μόνιμη γυαλάδα. Γυναίκες με λιπαρό δέρμα, πιθανότητα στην εφηβεία να υπέφεραν από ακμή –κάποιες μπορεί ακόμα και στα 30 ή 40 τους να εμφανίζουν σπυράκια και μαύρα στίγματα. 

Πολλοί μπορεί να είναι οι παράγοντες που προκαλούν λιπαρότητα στο δέρμα: μπορεί απλά να γεννιέται κανείς με αυτή ή να έχει σχέση με ορμονικούς παράγοντες, κυρίως με πολυκυστικές ωοθήκες, ενώ μπορεί και να οφείλεται στη χρήση «βαριών» καλλυντικών.

Και παρόλο που το να απαλλαγείτε οριστικά από αυτό είναι σχεδόν αδύνατο, τουλάχιστον μέχρι να μπείτε στην κλιμακτήριο, έχετε πολλούς τρόπους να ρυθμίζετε τη λιπαρότητά σας:

Καλός καθαρισμός

Είναι ίσως το Α και το Ω ως προς τη ρύθμιση της λιπαρότητας, εφόσον αυτή δεν οφείλεται σε κάποια παθογένεια που απαιτεί φαρμακευτική αντιμετώπιση (όπως π.χ. ο θυρεοειδής). Σύμφωνα με τους δερματολόγους, οι γυναίκες με πολύ λιπαρό δέρμα θα πρέπει να το καθαρίζουν 2 με 3 φορές την ημέρα, χρησιμοποιώντας κατάλληλο σαπούνι και εφαρμόζοντας έπειτα μια σμηγματορυθμιστική κρέμα που θα συστήσει ο γιατρός τους. 

Μια φορά την εβδομάδα, καλό είναι να γίνεται απολέπιση (peeling), προκειμένου να απομακρύνονται τα νεκρά κύτταρα και το σμήγμα που εγκλωβίζεται στους πόρους, με αποτέλεσμα το δέρμα να μην «αναπνέει» και να δημιουργείται γυαλάδα. Παράλληλα, μια μάσκα από άργιλο είναι καλό να εφαρμόζεται με την ίδια συχνότητα, αφού έχει την ιδιότητα να απορροφά τη λιπαρότητα και να απομακρύνει την περίσσεια σμήγματος.

Ο δερματολόγος σας, επίσης, θα σας ενημερώσει για το πόσο συχνά χρειάζεται να κάνετε έναν βαθύ καθαρισμό δέρματος, με ποιον τρόπο θα πρέπει να γίνεται αυτός και τι καλλυντικά είναι καλό να περιλαμβάνει.

Έξυπνη διατροφή

Δύο πράγματα πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες με πολύ λιπαρό δέρμα αναφορικά με τη διατροφή τους: το ένα είναι να πίνουν πολύ νερό, γιατί η αφυδάτωση κάνει τους αδένες να παράγουν περισσότερο σμήγμα, και το άλλο είναι να αποφεύγουν τις λιπαρές τροφές και τη ζάχαρη.

Επιπλέον, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως τα αμύγδαλα είναι ιδανικό σνακ «κατά της λιπαρότητας», καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε, ενώ τα φλαβονοειδή που βρίσκονται στη φλούδα τους, απορροφούν την υπεριώδη ακτινοβολία και ρυθμίζουν την ανάπλαση των κυττάρων. Ακόμα, συνιστάται το γκρέιπφρουτ, το οποίο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες, έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και βοηθά στην απομάκρυνση των λιπαρών από τον οργανισμό.

Oil-free μακιγιάζ

Καθώς το πολύ «βαρύ» μακιγιάζ μπορεί να επιβαρύνει το πρόβλημα, έχει σημασία τα προϊόντα που θα επιλέγετε να είναι μη φαγεσωρογόνα (να μη δημιουργούν, δηλαδή, ατέλειες και μαύρα στίγματα), μη ακμογόνα και υποαλλεργικά. Προτιμάτε, λοιπόν, ένα primer που θα λειτουργεί ως βάση στην επιδερμίδα, ρυθμίζοντας τη λιπαρότητα και σταθεροποιώντας το makeup και στη συνέχεια ένα makeup που θα έχει ματ αποτέλεσμα, ίσως σε μορφή πούδρας, και αποφύγετε τις πολλές στρώσεις. Καλό είναι μία πούδρα να βρίσκεται πάντα στην τσάντα σας, καθώς θα διώχνει άμεσα τη λιπαρότητα, με ένα απλό πέρασμα, ανά πάσα στιγμή.

Κατά τα άλλα, τα υπόλοιπα προϊόντα μακιγιάζ που θα εφαρμόζετε, χρειάζεται να είναι «μακράς διαρκείας», ώστε να μένουν στη θέση τους όσο το δυνατόν περισσότερες ώρες γίνεται, διατηρώντας τη ματ εικόνα της επιδερμίδας σας.

Τέλος, το καλοκαίρι φροντίστε και το αντηλιακό που θα επιλέξετε για το πρόσωπό σας, να έχει ως βάση το νερό και όχι το λάδι.



[ΠΗΓΗ]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ