Γιατί οι Κυριακές είναι οι πιο δύσκολες μέρες για τις μαμάδες;

0
12


Σίγουρα το έχετε νιώσει και εσείς. Το βιώνετε καθώς περνούν οι ημέρες και η Κυριακή πλησιάζει. Η Κυριακή, που αντί να είναι… «γιορτή και σχόλη» που λέει το άσμα, είναι άγχος και μόνο!

Για καιρό πίστευα πως είμαι μόνη. Πως μόνο εγώ νιώθω τόσο αγχωμένη τα βράδια της Κυριακής. Και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, για πολύ καιρό οι Κυριακές μου δεν ήταν τίποτα άλλο από δυστυχισμένες!

Πρόσφατα, όμως, μίλησα με μερικές φίλες που μου επιβεβαίωσαν, ευτυχώς, ότι δεν είμαι η μόνη. Διαβάζοντας παράλληλα και τα λόγια της Mary Sauer στο momme.com για την ίδια ακριβώς εμπειρία και για το πώς την αντιμετώπισε, ένιωσα καλύτερα.

«Οι Κυριακές με αγχώνουν πολύ. Πραγματικά πολύ. Έφτανα σε σημείο να νιώθω χάλια μέρες πριν μόνο και μόνο στη σκέψη ότι πλησιάζουν. Δεν μπορούσα να κοιμηθώ ακόμα και όταν όλες οι δουλειές είχαν τελειώσει και τα παιδιά κοιμόντουσαν ήσυχα. Έμενα άυπνη, λόγω χιλιάδων σκέψεων. Πίστευα ότι είμαι μόνη σε όλο αυτό. Πως κάτι εγώ δεν κάνω καλά και νιώθω έτσι. Ευτυχώς, μια κουβέντα που είχα με μερικές μαμάδες με έκανε να δω τα πράγματα αλλιώς. “Δεν μπορούσα να κοιμηθώ αν δεν έκανα μια ολόκληρη και μεγάλη λίστα με το τι θα γινόταν ακριβώς την εβδομάδα που ξεκινούσε”, είπε μια εκ των μαμάδων. “Υπέφερα τα απογεύματα της Κυριακής. Περνούσα πολλές ώρες με το παιδί μου και δεν έκανα τίποτα άλλο. Πλέον, νιώθω λιγότερη νευρικότητα την Κυριακή, αφού κατάφερα να εργάζομαι για λίγες ώρες εκτός σπιτιού”, παραδέχεται μία άλλη.

Η μεγαλύτερη ανακούφιση ήρθε όταν η οικογενειακή μου σύμβουλος, Amy Ort, μου αποκάλυψε ότι αυτή η εμπειρία είναι πάρα πολύ συνηθισμένη ανάμεσα στις μαμάδες!

“Έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι μαμάδες προσπαθούν μέσα σε μία μέρα να οργανώσουν τι θα κάνουν τις επόμενες 6! Η λίστα με τις μαμαδίστικες υποχρεώσεις, όμως, δεν τελειώνει ποτέ. Ο χρόνος που αφιερώνουν στον εαυτό τους μειώνεται δραματικά και το να προσπαθήσουν να βρουν λίγη ώρα για εκείνες και το σύζυγό τους είναι αρκετά δύσκολο και αυτό είναι κάτι που τους φαίνεται απίστευτο!”, είπε συγκεκριμένα.

Της ζήτησα μερικές ιδέες για το πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω ή να κάνω τουλάχιστον τα βράδια της Κυριακής υποφερτά. Δεν θα ήθελα να ξοδέψω και άλλα προσπαθώντας να φτιάξω μια ατελείωτη λίστα με υποχρεώσεις, η οποία στο τέλος δεν θα με αφήσει να κοιμηθώ και φυσικά δεν θα γίνει και πραγματικότητα.
Το πρώτο πράγμα που μου είπε ήταν να… κοιμηθώ!

“Ο επαρκής ύπνος είναι ένας τρόπος φροντίδας του εαυτού σου. Θα είσαι πιο ήρεμη, πιο ανεκτική και υπομονετική”.

Το άγχος, όμως, είναι αρκετά συχνά εμπόδιο σε αυτή τη διαδικασία, οπότε και εκείνη προτείνει τις βαθιές αναπνοές και τον διαλογισμό. Δεν χρειάζεται να συμβουλευτείς κάποιον ειδικό αν δεν θέλεις, αλλά όταν νιώσεις πως το άγχος σε καταλαμβάνει, τότε προσπάθησε να συγκεντρωθείς στην αναπνοή σου και να αδειάσεις το μυαλό σου από όλα εκείνα τα οποία σε αγχώνουν. Καθώς το κάνεις παρατήρησε νοητικά τις σκέψεις που σε έφεραν σε αυτό το σημείο και θα δεις ότι δεν είναι και τόσο σημαντικές. Σταδιακά, θα επανέρχεσαι στην πραγματικότητα και το παρόν, πιο ήρεμη.

Μπορεί να σας ακούγεται λιγάκι παράξενο, αλλά εμένα με βοήθησε πραγματικά. Και τώρα, μετά τις γιορτές, που όλοι ξαναμπαίνουν στο πρόγραμμά τους θα προσπαθήσω τα βράδια της Κυριακής και όποιας άλλης μέρα νιώθω πιεσμένη και αγχωμένη, να συγκεντρώσω τη σκέψη μου μακριά από τα αρνητικά και ίσως έτσι οι Κυριακές να γίνουν ήρεμες ξανά, ίσως…».



[ΠΗΓΗ]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ